EXCLUSIV – PSIHOLOGII AVERTIZEAZĂ: ELEVII ROMÂNI SUNT PRINTRE CEI MAI NEFERICIȚI DIN LUME

Elevii români sunt printre cei mai nefericiți din lume, ne avertizează psihologii.
Printre cauze se află volumul mare de teme, programa școlară încărcată și meditațiile.
Prof.univ.dr.Petru Lisievici a vorbit despre acest subiect, la întâlnirea psihologilor, reuniți la Conferința Națională de Psihologie, arătând ca starea actuală a educației în România are drept cauză, între altele, un set de paradigme disfuncționale larg răspândite.
„Auzim copii plângându-se: Iar am 100-200 de probleme de rezolvat”, a spus prof.univ.de. Lisievici, care a prezentat factorii de presiune asupra elevilor, cum ar fi volumul temelor și volumul meditațiilor, precum si consecințele, din punct de vedere psihologic.
Lisievici a arătat ca ratele de succes la bacalaureat si la examenele naționale s-au prăbușit cu zeci de procente de la un an la altul, că au crescut analfabetismul și abandonul scolar și că profesorii români au salarii de câteva ori mai mici decât cei din Turcia.

Potrivit lui Lisievici, consecințele disfuncționalităților din sistemul de educație asupra elevilor pot ajunge până la abandon școlar, visul emigrației sau descărcare explozivă a frustrării -ADHD, violență școlară.

„ADHD poate fi rodul frustrării acumulate de elev pentru ce ei pot să suporte”, a spus specialistul ân psihologia școlară.

„Școala le cere elevilor niște lucruri peste puterile lor. Noi, cu toții, avem o mare responsabilitate de a curăța discursul public de aceste paradigme disfuncționale”, a mai spus Lisievici.

Acestea fiind zise, Atenție părinți, atenție profesori!

EMMA TOADER, psiholog si jurnalist

Lasă un comentariu