REFORMA DIN ÎNVĂȚĂMÂNT TREBUIE SĂ ÎNCEAPĂ CU REFORMA PROFESORILOR

Degeaba numerotezi altfel clasele și spui că zero va deveni unu.
Degeaba consilierul merge până în Finlanda, să caşte gura sau să tragă cu ochiul cum fac alții , dacă atunci când pui piciorul pe pământ românesc uiți tot și o iei de la capăt. ..
Toată lumea (a se citi cine ajunge la putere) se gândește cum să uniformizeze, cum să dreseze copiii, pentru a răspunde corect (adică așa cum vor ei, cei de la putere) la stimulii lor.
Cum să înveți să nu gândești,. Cum să uiți de propria creativitate. Cum să exersezi starea de stres, de anxietate.
Pentru că, dragii mei, un om stresat și anxios poate fi manipulat. Un om fericit, niciodată!

Dacă veți fi atenți la copiii voștri, veți vedea clar doua categorii distincte : copii care au renunțat să mai țină pasul cu cerințele școlii (au intrat pe un fel de pilot automat, merg la școală, iau note și emoțional par că nu se prea implică) și cea de-a doua categorie – copii care se implică emoțional foarte tare, plâng când iau note mici și somatizeaza dureri de burtă sau de gât, cel mai des, înainte de vreunul dintre multele și desele teste.

Oricum, și prima și a doua categorie au ceva în comun : nu le place să meargă la școală.
Nimic nou, poate veți spune. Dar aici e CHEIA. Acești copii, cei mai mulți dintre ei, au început să umple cabinetele psihologilor.
Pentru că, dacă de acum mergi undeva unde nu Îți place, doar pentru că trebuie, asa vor face și mai târziu în viață.
Și, vă rog să nu veniți cu argumentul că așa ați făcut și voi, părinții, fiindcă nu se pune!!! Uitați -vă cât de fericiți sunteți (suntem)…!

Or, ei, copiii noștri, dacă veți avea timp să îi ascultați, veți afla că ne învață cea mai importantă lecție : CĂ MERITĂM SĂ FIM FERICIȚI, ÎN ACEASTĂ VIAȚĂ!

Și ei merită să meargă cu bucurie la școală! Dar, pentru asta scoala trebuie să se adapteze la inteligența emoțională a copiilor noștri și nu copiii la o școală rigidă și depășită!!!!!

Pentru asta, e de preferat să se schimbe ce predăm și cum predăm.
Un profesor, care predă cu pasiune, cu entuziasm materia sa va reuși să trezească pasiunea elevilor lui pentru acea materie, oricare ar fi materia predată. Pentru că, știm cu toții, reținem cu ușurință ceea ce ne place și ceea ce ne impacteza emoțional!

Pasiunea față de o materie este pasiunea pentru viață!
Or, copiii văd , aud și simt blazarea adulților care îi învață și stilul de multe ori rigid al lui ” așa trebuie, asta e materia!”.
scoala
Școală e pentru copii și nu copiii sunt pentru școală!
E ca și când le vindem copiilor bocanci, deși ei au nevoie de haine!
Nu ne adaptăm la nevoile lor, dar le băgăm pe gât nevoile noastre încărcând să -i facem să creadă că sunt nevoile lor ! E ca și când le cerem să se facă toți doctori, deși ei vor să se facă pianiști sau balerini sau contabili…!

Așa că, oricât vom face din zero unu , el va fi tot ZERO!
EMMA TOADER, psiholog și jurnalist, specialist NLP (programare neurolingvistică ), autoarea cărții „Porția de fericire” și a cărții în curs de apariție „Copacul banilor”

Lasă un comentariu