COPII ȘI PĂRINȚI

Ce se ascunde în spatele activităților extrașcolare?

Ce credeți că se află dincolo de dorința părinților de a ocupa timpul copiilor lor cu dans, șah, pian, karate, înot, tenis, vioară, engleză, germană, japoneză, patinaj, desen, gimnastică, fotbal, teatru, robotică… etc.?

În primul rând, cei mai mulți dintre actualii părinți cu copii de școală generală nu au beneficiat de cursuri extrașcolare sau nu și-au exersat pasiunile și… ghiciți ce fac?
Exact! Pompează în copiii lor tot ceea ce ei nu au putut face!
Șah, pian, karate, dans, înot, tenis, vioară, engleză, germană, japoneză, patinaj, desen, canto, gimnastică, fotbal, teatru, robotică…etc. Bani să fie! A, n-am pus meditațiile la matematică și la română, care încep din clasă a-V-a și chiar mai devreme, pentru ca elevul să facă față la nivelul clasei.

Copiii cad epuizați! Nu mai au timp liber – liber înseamnă să aleagă ei ce să facă în timpul lor! Eventual, SĂ SE ȘI JOACE, pentru că (vă mai amintiți?!) SUNT COPII!

Dar, timpul lor liber s-a transformat în timpul obligatoriu impus de părinți!
Nici nu contează dacă au sau nu talent la ceva, uneori nici nu au cum să-si dea seama, pentru că sunt foarte obosiți!

De cele mai multe ori, acești copii au nevoie de SOMN (pentru încărcare) și de timp în care SĂ NU FACĂ NIMIC! Să simtă că și ei decid ce fac în timpul lor liber!

Un alt aspect, care contribuie la această situație, este tehnologia. Copiii zilelor noastre cunosc telefoanele mobile si jocurile pe calculator inca de cand se afla in burtica mamei!
Pentru că există tendința de a fi nedezlipiți de jocurile pe calculator și de butonarea telefonului, părinții îi țin „ocupați” cu altele.
„Mai bine merge la fotbal, decât să stea pe calculator!”, îmi spunea un tătic bine intenționat, despre fiul său.

Da, e de preferat ca ei, copiii, să-si exerseze abilitățile, talentele! După școală! Nu despre situația asta vorbesc, ci de exagerare! De ceea ce se întâmplă după depășirea unui prag, care transformă ceea ce ar fi trebuit să fie pasiune în epuizare!

Cunosc o fetiță care, de când se scoală și până se culcă, are ” activități „! Dimineața, școală, iar după școală, cursuri fără număr! Face dans, pictură, pian, canto, balet! Toată ziua ei este ocupată, inclusiv sâmbătă are cursuri de ceva! Părinții lucrează de dimineața până seara, iar fetiță are activități toată ziua.

Aceste cursuri după școală, la care sunt înscriși copiii, vin, pe de o parte, de multe ori, din frustrarea părinților, care nu au putut beneficia ( din diverse motive) de asemenea cursuri, atunci când erau copii, iar , pe de altă parte, din dorința intensă ca ai lor copii să fie ” cei mai cei”! În marea competiție!

DAR MAI AU UN SUBSTRAT!
Inconștient sau nu, prin ocuparea timpului liber al copiilor cu șah, pian, karate, dans, înot, tenis, vioară, engleză, germană, japoneză, patinaj, desen, gimnastică, fotbal, teatru, robotică…, PĂRINȚII VOR SĂ SUPLINEASCĂ NEPUTINȚA PETRECERII TIMPULUI ÎMPREUNĂ CU COPIII LOR!

Există, de multe ori, o vinovăție a părinților și , în special, a mamelor, pentru că, din diverse motive, multe legate de job, nu pot petrece mai mult timp cu copiii lor!

Să fim iubiți și din ce în ce mai fericiți!
EMMA TOADER, psiholog și jurnalist, autoarea cărții în curs de apariție ” Porția de fericire”.
Specializare: psihologie clinică, NLP (programare neurolingvistică)

Lasă un comentariu